"כדי שהעבר יתוקן,ראשית כל,מכאן ולהבא יש להתנהג בצורה הראויה שמעתה והילך לא ימסרו שטחים ואף יציבו שמירה קפדנית על הגבול. וכשיבקשו מהם למסור את השטחים – יעמדו בתוקף – "לא יכרע ולא ישתחווה".
לקבל בחזרה את כל השטחים – גם את אלו שכבר החזירו לערבים!
אך גם תשובה זו אינה עדיין תשובה שלימה , אלא "תשובה מיראה"-תשובה שלימה תהיה בשעה שיעשו "ונהפוך הוא"-שיחזרו בהם בנוגע לענינים שאירעו בעבר – והוא:שיקבלו בחזרה את כל הדברים שהיו שייכים ליהודים , כולל גם את כל השטחים של ארץ ישראל לגבולותיה.
שזה צריך להיעשות בדרכי שלום -על ידי שיראו שמכוונים לכך באמת, ועומדים על זה בתוקף, והראיה שעשו מעשה בפועל- וממילא זה יביא שזה יהיה בדרכי נועם, ולא תיפול שערה ארצה מראשם של היהודים ,ואדרבה: זה ימנע מהמחבלים מלעשות את מה שהם עושים עתה ,רחמנא-ליצלן.
זוהי ההוראה שצריכים ללמוד מימי הפורים – שאנו "עם מרדכי" , ולכן "לא יכרע ולא ישתחווה" וכפי שכתוב במגילה ש"לא יסופו מפי זרעם".כלומר שתכונה זו – שיהודי "לא יכרע ולא ישתחווה"- נמשכת עד סוף כל הדורות ! נבחרי ונציגי הציבור צריכים לנהוג כך כפשוטו!ו"יפה"- לא רק יום אחד קודם, אלא "שעה אחת קודם".
ומפורים מגיעים לשושן פורים,שזה תוספת יום על היום-טוב.ובפרט בירושלים העתיקה ,שהיא ירושלים האמיתית ,מוקפת חומה. ובשונה משאר חלקי ירושלים עליהם יש שקלא וטריא מה נקרא "סמוך" ומה נחשב "נראה"- על ירושלים העתיקה אין שום שאלות , אלא קוראים בה את המגילה בחמשה עשר באדר – שושן פורים.
ויהיה "מסמך גאולה לגאולה"-גאולה פרטית על ידי שלימות התורה,שזה יביא לידי "משלוח מנות איש לרעהו"-לימוד עם אותו אחד שחסר לו משהו בתורה ,וודאי שיעשו "מתנות לאביונים"-לאלה שאין להם מושג ביהדות אך בעצם נפשם הם "תאבים לכל דבר",לא רק לענינים הפשוטים שביהדות,אלא גם לשלימות -קיום מצוות בהידור , ולימוד התורה בשלימות עם פנימיות התורה .
וזה יאחד את היהודים,ואז יתאחדו שלשת השלמויות -שלימות העם ,שלימות התורה ושלימות הארץ,וזה יביא "מסמך גאולה לגאולה"-גאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו .
ואז יחגגו את חג המצות בירושלים העתיקה,בבית המקדש הנצחי,ובינתיים יהיה "ילחם מלחמות ה' וינצח"-שמשיח צדקנו יסיים את הגלות ויביא את ה"אתחלתא דגאולה" יחד עם הגאולה השלימה , "ויבנה מקדש במקומו",במהרה בימינו ממש ."
( משיחה של הרבי מליובאוויטש עמ' 444 מהספר "קראתי ואין עונה" מהדורה 3)